Damir Vučić

UEFA “A” nogometni trener!

Datum rođenja: 23.12.1970

 

Damir Vučić


KREIRANJE NOGOMETNIH VJEŽBI ZA TRENING!

Nogometna vježba na treningu je tako važna i bitna da je ponekad jako čudan način na koji ignoriramo važnost suštinu i strukturu nogometne vježbe na treningu …
Postoji mnogo vježbi kojima se kreativni potencijal i učinkovitost ne dovodi u pitanje. Mnoge su izvrsne (učinkovite), ali moramo uzeti u obzir da ih je netko kreirao sa jasnim ciljem. Uz takovu količinu informacija i dostupnih već kreiranih nogometnih vježbi, treneri većinom ne gube dragocjeno vrijeme za kanaliziranje vlastitih ideja kroz kreaciju novih vježbi sukladno svojoj viziji i modelu igre. Da li je to i naša opcija … ?
Dakle, što je to zapravo nogometna trening vježba, a što ne?
Nogometna vježba je ništa više nego alat, sredstvo za postizanje cilja. Zbog toga je važno da postoji zajednička nit u procesu obuke koju ćemo kao momčad istinski prakticirati tako da nam alat da ne bude samo još jedan vježba u nizu nego istinska konceptualna cjelina. Često na treningu prakticiramo vježbe samo zato što su nam prihvatljive ili zato što ih je u procesu koristila neka jako dobra uspješna momčad. Sa kojim ciljem? U kojem trenažnom periodu? Kojim trenažnim parametrima je okarakterizirana? Koje kvalitete su igrači koji je provode… Prava su pitanja za nas trenere koji smo kreatori procesa treninga !
Sve ideje su dobre, istina je da mogu poslužiti našim interesima. Poželjno je da su kompatibilne kvaliteti naše momčadi, našem modelu igre. Ali moramo biti oprezni, vježba nam ponekad može staviti izvan konteksta situaciju na treningu. Primijenjene vježbe koje uzimamo izvan konteksta postaju besmislene, jer se ne uklapaju u filozofiju treniranja i model igre koji primjenjujemo. Proces treninga je preozbiljan da bi zanemarili važnost nogometne vježbe. Vježba zaslužuje apsolutnu pozornost, jer je vježba alat koji poboljšava kvalitetu igrača asimilira ponašanje igrača i poboljšava natjecateljsku moć momčadi.
Trening prije svega mora biti u skladu sa modelom igre i vježbe koje su dio njega, sekvencijske i logičke trebaju dopustiti igračima prilikom provođenja asimilaciju ideja i ponašanja za ciljeve za koje su predložene. Dakle, možemo reći, vježbe za koje ne znamo svrhu i cilj za koji su kreirane, tip igrača i probleme modela igre koje treba riješiti, a kao takove već su kreirane i stoje na raspolaganju, vrlo teško mogu biti alat za rješavanje specifičnih problema koji su vezani za posebnost našega modela igre i tip igrača koje mi imamo. Sama vježba je puno više od same vježbe, ili bolje rečeno, ima mnogo faktora povezanih s njom koji se ne mogu ignorirati. Kada smo u potrazi za nekom kreiranom vježbom ili video prikazom, često ne uzimamo u obzir ključni faktor, povratnu informaciju, kako se efekt transformira, u koje vrijeme i za koju svrhu? Sukladno s tim, sa preuzetom idejom ili alatom za rješavanje specifičnog nogometnog problema koji mi trebamo riješiti nikada neće biti moguće točno znati što to vježbamo i kakvu ćemo povratnu informaciju dobiti od tog alata.
Važno je shvatiti što je to zapravo povratna informacija, te u tom smislu možemo analizirati rezultira li vježba povratnim učinkom kojim smo željeli, predstavlja li faktor kohezije momčadi, koji je mehanizam korekcije … zapravo da li smo riješili nogometni problem ?
Kreativnost u idejama nam omogućuje da pronađemo nove ideje i rješenja, kako bi se nosili sa problemima koji nam se nameću i koje kao treneri moramo rješavati. Ideje / rješenja koherentne viziji i filozofiji treninga, vježbama i modelu obuke, predstavljaju jako važan faktor utjecaja na natjecateljsku moć momčadi, zato radije provedimo vrijeme u stvaranju svoje baze vježbi temeljenih na svojim idejama, nego rješavati svoje specifične probleme alatima kojima je netko rješavao neke druge probleme sa kojima nismo upoznati. Te ideje / vježbe teško će u potpunosti ispuniti ciljeve koji su potrebni našoj momčadi, tipovima igrača koje imamo i modelu igre za koji smo se opredijelili.

 

Zašto 4 na 4?